KALAU LAWATI TOLONG SIGN GUEST BOOK YE

26 April 2009

VIDEO AMAH PIJAK ANAK MAJIKAN

Kes dera mendera dilakukan oleh orang-orang yang mempunyai penyakit mental. Tak kira amah dari seberang ke orang kita ke. Orang kita pun ramai juga yang ada kes mendera amah. Bukan penderaan fizikal sahaja juga penderaan mental. Contohnya orang gaji beragama Islam yang terpaksa bekerja dengan keluarga bukan Islam. Tidak boleh solat, menutup aurat malah ada yang sampai dipaksa makan babi.

Yang menjadi isu hangat sekarang ni;

Model terkenal Indonesia, Manohara Odelia Pinot, didakwa dilarikan oleh seorang kerabat diraja Kelantan, yang juga suaminya, dan juga pernah didera, termasuk dilukakan di bahagian dada.

Berbalik pasal video amah pijak anak majikan tadi...

Ramai yg dh tgk rakaman video ni. Ni aku tempek berita pasal si amah tu. Kisah yg berlaku 2 tahun lepas. Bagi yg ada maid, jika anak anda yg periang tetiba jadi murung, siasatlah dgn teliti puncanya.

Jika ada modal, pasanglah CCTV atau kamera pengintip satu untuk melihat perangai amah di belakang kita kerana budak-budak ini akan takut kalau sudah diberi amaran oleh amah psycho ni. Atau kita hantar ke nursery sahaja senang cerita

No comments: