KALAU LAWATI TOLONG SIGN GUEST BOOK YE

24 May 2010

Ayam dan telur,siapa lebih dulu?

Soalan mana lebih dahulu ayam atau telur? adalah soalan favourite yang kebanyakannya tidak dapat menjawabnya.

Allah yg menciptakan alam semesta dan semua makhluk di dlmnya dari keadaaan tiada smua tanpa cela. Sama juga dengan haiwan. Semua jutaan spesies hewan yang hidup, atau pernah hdp, di bumi, diciptakan oleh Allah. Burung, mamalia, rusa,helang, paus, dan merak, smuanya diciptakan dari ketiadaan oleh Allah, Allah yang memiliki kemahiran dan pengetahuan tak terhingga.

Dalam penciptaan bumi, Allah menciptakan binatang dan tumbuhan! bukan telur dan biji-bijian.

Quote:
Sesungguhnya Tuhanmu ialah Allah yang telah menciptakan langit dan bumi dalam enam masa, lalu Dia bersemayam di atas ‘arasy. Dia menutupkan malam kepada siang yang mengikutinya dengan cepat, dan (diciptakanNya pula) matahari, bulan dan bintang-bintang, (masing-masing) tunduk kepada perintahNya. Ingatlah, menciptakan dan memerintah hanyalah hak Allah, Maha Suci Allah, Tuhan semesta alam. (QS. Al A’râf, 7: 54)
Quote:
والله خلق كل دابة من ماء فمنهم من يمشي على بطنه ومنهم من يمشي على رجلين ومنهم من يمشي على اربع يخلق الله مايشاء ان الله على كل شئ قدير

Dan Allah telah menciptakan semua jenis hewan dari air, maka sebagian dari hewan itu ada yang berjalan di atas perutnya dan sebagian berjalan dengan dua kaki, sedang sebagian (yang lain) berjalan dengan empat kaki. Allah menciptakan apa yang dikehendakiNya. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu. (QS. An Nûr, 24: 45)

Masih banyak lagi surat Qur’an tentang penciptaan haiwan/haiwan ternak (dan tumbuhan).

Wallahualam

No comments: