KALAU LAWATI TOLONG SIGN GUEST BOOK YE

29 March 2010

KELUARKANLAH AKU DR ALMARI...

Andai Al-Quran bisa bicara,

Waktu engkau kanak-kanak, kau laksana kawanku sejati.. dengan wudhu’ aku disentuh dengan keadaan suci aku dipegang, dijunjung..di atas rehal aku dipelajari aku dibaca dengan kuat atau perlahan setiap hari…
sekarang engkau dewasa..kau tak berminat lagi apakah aku… hanya untuk kanak2 yang belajar mengaji

Sekarang aku disimpan hanya sebagai perhiasan atau dibuat tangkal untuk menakutkan syaitan aku tersingkir..dibiarkan bersendirian dalam kesepian di atas almari..di dalam laci… aku dpendamkan

Dulu pagi-pagi..surah-surahku engkau baca beberapa halaman sekarang sambil minum kopi..engkau baca akhbar dan di masa lapang engkau baca novel karangan manusia sedangkan ayat-ayatku datang dari Tuhan yang Maha Perkasa

Waktu malam engkau baring di depan TV menonton pertandingan bola dan lakonan manusia di depan komputer berjam-jam engkau duduk masa berlalu… aku menjadi buruk dalam gerobok mengumpul debu diselaputi habuk

Apakah suratkhabar, TV, komputer memberimu hikmat.. bila engkau dikubur..bersendirian menanti kiamat engkau didatangi para malaikat untuk pemeriksaan hanya dengan ayat2 Tuhanmu engkau akan terselamat
sekarang engkau begitu leka membuang peluang setiap saat berlalu..kuranglah baki usiamu dan kubur sentiasa menunggumu engkau bisa kembali kepada Tuhanmu..bila2 waktu apabila malaikat maut mengetuk pintu

Kalau aku dibaca selalu dan dihayati di kubur kelak.. aku datang sebagai seorang pemuda tampan membantu engkau membela diri peganglah aku lagi..bacalah aku setiap hari kerana ayat2ku adalah dari Tuhan Yang
Maha Mengetahui yang disampaikan oleh Jibril kepada Nabi saw keluarkanlah aku dari almari… sentuhlah aku lagii.. jangan biarkan aku sendiri sebab aku sentiasa menanti.

Admin: Saya menyeru kepada diri saya dan pengunjung isuhangat , marilah sama-sama kita keluarkan Al-Quran dari almari atau dari atas almari. Bersihkan habuk dan mari kita sama-sama membacanya. Buat permulaan satu halaman satu hari.

Kepada yang sentiasa membaca Al-Quran tahniah dan teruskan.

No comments: