KALAU LAWATI TOLONG SIGN GUEST BOOK YE

05 September 2010

Madu membunuh bakteria yang berbahaya.

http://kaheel7.com/ar/images/stories/stern_honey_bee.jpg
Setiap hari ada bukti saintifik baru pada kekuatan penyembuhan madu, terkini bahawa madu mengandungi antibiotik yang sangat kuat ….

Dalam satu kajian baru oleh University of Sydney mengkaji madu yang mempunyai kuasa aneh untuk membunuh virus dan bakteria perlawanan sengit terhadap antibiotik. Perkataan penyelidik “De Carter,” seorang profesor di College of Biological Sciences dan kuman mikrob di Universiti Sydney: antara kami penyelidikan kami, madu yang dapat menggantikan pelbagai antibiotik digunakan untuk merawat luka krim Kalmriham dan berbeza, dan bahawa penggunaan madu sebagai bantuan untuk rawatan tambahan akan meningkatkan usia antibiotik.

http://kaheel7.com/ar/images/stories/78678687.jpg
Madu adalah makanan terbaik bagi anak-anak, remaja dan dewasa yang mengandungi ratusan gizi: Vitamin sangat penting bagi pertumbuhan, logam , garam, anti-virus dan bakteria yang menambahkan pengetahuan semua kajian saintifik bahawa madu adalah cara rawatan terbaik dari jenis-jenis makanan yang dapat menyembuhkan secara terbaik.

Jenis bakteria umum yang menyebabkan jangkitan di hospital terdapat berbagai jenis dan sekurang-kurangnya satu daripada antibiotik dan hal ini memerlukan pengeluaran jenis antibiotik baru untuk dapat menghilangkan bakteria yang menyebabkan penyakit tersebut.

Menurut seorang penyelidik: Saya tidak tahu sejauh mana saintis mengetahui kemampuan madu bertindak terhadap bakteria, tetapi sebatian yang paling mungkin dalam madu bernama “methylglyoxal” berinteraksi dengan bahan-bahan lain yang belum mampu dikaji sampai masa sekarang, anda boleh mengetahui kemampuan bakteria untuk menghasilkan strain baru yang bertahan terhadap antibiotik.

Madu dianggap sebagai salah satu bahan yang paling kompleks dalam komposisinya, mengandungi hampir 800 sebatian dan kompleksitas ini menyulitkan bagi para saintis untuk memahami mekanisme yang digunakan untuk melawan bakteria dan membunuhnya. Dan katakanlah: Allah SWT telah menyimpan di dalam artikel ini penyembuh dari makanan yang hebat kita harus menggunakannya.

http://kaheel7.com/ar/images/stories/2143234.jpg

Al-Quran memberitahu kita sifat penyembuhan besar madu, Yang Maha Kuasa berkata: (Dari perut mereka datang minum bermacam-macam warnanya, di dalamnya ada penyembuhan bagi orang-orang dalam tanda bagi kaum yang berfikir) [Nahl: 69]. Bagi mereka yang berfikir dengan kejadian madu dan Keajaiban yang kompleks dan luar biasa yang telah berlaku berkaitan proses pengeluaran madu.

Lebah telah merantau puluhan kilometer dan hinggap pada beribu-ribu bunga untuk menghasilkan madu satu sudu teh sahaja.

Oleh kerana itu, Wahai mereka yang mencintai makanan Rasulullah SAW berhati-hati untuk makan madu setiap hari, walaupun dalam jumlah yang sedikit, terutama ketika sarapan dan para saintis berkata Madu adalah makan yang paling penting buat masa ini. Telah terbukti secara perubatan bahawa makan madu secara teratur dapat merawat berbagai penyakit, termasuk peradangan dan rasa sakit saraf tulang belakang dan meningkatkan kekebalan tubuh dan perlawanan terhadap penyakit.

Kami menyarankan juga agar kita sentiasa bergantung kepada madu dari semua jenis untuk mengurangkan bahan kimia menggunakan antibiotik, tetapi madu tidak merawat kita secara mendadak, malah rawatan madu beberapa minggu atau bulan, tetapi pemulihanya adalah telah dijanjikan Oleh Allah SWT , Insya Allah,

Sama-samalah kita memuji Allah SWT yang telah memberikan berbagai nikmat dan hikmah yang tidak terhingga jumlahnya: (Jika kamu menghitung-hitung kasih karuniaan nikmat Allah SWT kepada kamu, tidak terhitung banyaknya, sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani) [lebah: 18].

No comments: