KALAU LAWATI TOLONG SIGN GUEST BOOK YE

09 May 2009

SELAMAT HARI IBU

Mungkin kita mudah lupa tanggungjawab sebagai seorang anak, berapa banyak panggilan khabar kita utuskan pada mereka. Makin tinggi kaedah berkomunikasi kita, makin rasa terbeban hanya untuk ibu bapa. Beringatlah kita mudah untuk menekan butang telefon bimbit menghantar mesej pada kenalan, pada kekasih, pada sesiapa sahaja. Tetapi kenapa tidak pada ibu bapamu?

Ingatlah kawan-kawan, tetapkan pada diri kata-kata ini..Aku bukan datang dari keluarga senang, aku bukan datang daripada keluaga para Raja, aku sukar menunjukkan kasih sayang pada mereka. Maka dengan ingatan doa ampunan buat mereka bisa menyinari sinar hidayah pada wajah mereka. Ampunkan dosa kedua ibu bapa kami semua ya Allah..amin..


Daripada Abdullah Ibnu Mas’ud katanya:

Aku telah bertanya kepada rasulullah SAW:”apakah amalan yang amat dikasihi Allah?Jawab Rasulullah s.a.w.: "Sembahyang pada waktunya, kemudian taat kepada kedua ibu bapa kemudian jihad fisabilillah."

Abdullah bin Umar r.a. berkata:

"Seorang datang kepada Nabi Muhammad s.a.w dan berkata: "Saya ingin berjihad (perang fisabilillah)." Nabi Muhammad s.a.w. bertanya: "Apakah kedua ibu bapamu masih hidup?" Jawabnya: "Ya, kedua-duanya." Sabda Rasulullah s.a.w.: "Didalam melayani keduanya harus berjihad."

Ya Allah.. Ya Mujibassailin... Ampunkanlah dosa Ibuku.... Ramlah binti Abdullah Omar dan Ampunkanlah dosa Ayahku Zakaria bin Mohamad

Ya Allah Ya Karim, Ya Rabbal Arsyil Azim ...Ampunilah dosaku, dosa isteri dan anak2ku, dosa abang dan kakakku dan dosa seluruh ummat islam samada yang masih hidup atau yang telah mati, hanya Engkau yang Maha pengampun lagi Maha Mengasihani... Amin Ya Rabbal a` lamin..

SELAMAT HARI IBU BUAT IBUKU

SELAMAT HARI IBU BUAT ISTERIKU

SELAMAT ARI IBU BUAT KAKAK-KAKAKKU

SELAMAT HARI IBU BUAT IBU MERTUAKU

SELAMAT HARI IBU BUAT TEMAN-TEMANKU

SELAMAT ARI IBU BUAT SEMUA YANG BERGELAR IBU, JASA KALIAN AMAT BERMAKNA..


No comments: