KALAU LAWATI TOLONG SIGN GUEST BOOK YE

31 October 2009

`HARI TERBUKA MASJID NEGERI`

Maaf kepada sahabat2 semua coz dah lama tak update blog ni.. tak sempat nak update sebab sibuk menyiapkan kertas kerja konsep Hari Terbuka Masjid Negeri.

Konsep program ni lebih kurang macam `Sua Rasa` atau `Jom Heboh` cumanya lebih kepada mendekatkan masyarakat kepada masjid dengan pengembangan ilmu serta sosial yang dibenarkan oleh syarak..kiranya macam serampang dua matalah, hehehe. So, dengan adanya program ni dapat mengubah minda dan perspektif masyarakat bahawa masjid bukan hanya tempat untuk solat semata2 tapi peranannya lebih luas daripada itu.

Insya Allah kalau program ni diluluskan nanti, Masjid Negeri akan mempunyai `Identiti` atau `trade mark` yang tersendiri bagi menarik minat masyarakat mengunjungi masjid dengan pelbagai aktiviti yang disediakan.

Diharapkan kepada sahabat2 semua supaya dapat memberi apa jua bentuk sokongan agar program ini dapat direalisasikan bagi kepentingan ummah.

Saya juga mengharapkan kepada semua pengunjung2 yang melayari blog ni untuk memberi pendapat, pandangan atau pun komen di dalam `chat box` di bawah untuk penambahbaikan program, aktiviti dan prasarana di Masjid Negeri Perak Darul Ridzuan.

No comments: