KALAU LAWATI TOLONG SIGN GUEST BOOK YE

06 October 2009

MUKA AKU MASUK PAPER woi!!!


klik pada gambar utk besarkan

Sinar Harian 19 September 2009

Gambor aku masuk paper oii.. gambor ni waktu aku dan kru Bhg. Penyelidikan membuat operasi di Food Court TESCO Pengkalan, Ipoh. Kami menurunkan Logo dan sijil Halal yang digantung oleh pemilik premis di Food Court tersebut sedangkan sijil Halal tersebut bukanlah milik mereka.

Ini boleh mengelirukan ummat islam.. Majoriti peniaga di Food Court tersebut bukanlah orang Islam.. Tujuan mereka berbuat demikian adalah untuk menarik pelanggan yang terdiri daripada orang-orang melayu yang beragama islam untuk makan di gerai mereka..

Sebenarnya sudah beberapa kali Bhg. penyelidikan memberi amaran kepada mereka supaya tidak mempamerkan sijil Halal yang bukan milik mereka tetapi mereka tetap berdegil. Perbincangan pernah dibuat dengan pihak TESCO berkaitan masalah ini malah Bhg. Penyelidikan sendiri mengedarkan borang permohonan sijil Halal kepada semua peniaga di situ untuk memohon Halal tetapi sehingga ke hari ini mereka masih belum memohon sijil Halal. so, berhati-hatilah kita semua.. kita sebagai pelanggan mempunyai hak untuk bertanya kepada peniaga samada mereka mempunyai sijil Halal atau pun tidak. Customer is always right

No comments: